Visit Blog
Explore Tumblr blogs with no restrictions, modern design and the best experience.
#NOT ANYONE ID RLY WANT TO INTERACT WITH ANYWAY.. but i have sooo many ppl blocked the tags v slow for me for a long time
werewolfgalo · 8 months ago
Note
same as anon fandom scares me and I also forget to share my thoughts on anything enirwoejobwejopn
OTHER VERY VALID POINTS. i just think it’s funny how many ppl have seen and apparently liked promare specifically and ppl just don’t talk about it fhdkjd
5 notes · View notes
thegeminisage · 7 months ago
Note
Do u have any advice for a questioning ace or resource references that may have helped u? I consider myself a bi ace and I DO find ppl attractive and beautiful and I feel all gooey/butterflies w attractive ppl but I also don't want to have sex with them?? Like maybe down the line if I really RLLY fall in love with someone and they want that I can try/ease into it but I don't have any intention or want to do that right now. Does that sound ace at all?
the website i went to when i was figuring stuff out was the message boards on aven, but i haven’t been there in over a literal decade, so i can’t vouch for it anymore - i feel like i read that they had a little bit of a racism problem in recent years. reddit is for the most part deeply DEEPLY cursed but i comment over at r/asexuality sometimes (not...under this name i have a secret name lol) and they seem like generally a good bunch. just, uh, don’t wander out of there. i really wish i had a tumblr blog to give you but i find most of them these days are filled with people complaining about aphobia which is SOOO fucking valid but it gets disheartening to see on your dash like ALL the time yk? but if anyone has any they can link ‘em in the notes. imo the best resource is to talk to or read about what other ace people are saying about their feelings and experiences, especially older aces or people who are “used to” being ace, if that makes any sense. not to sound too self-important but being almost two decades out from my first “oh i might be that” moment i like to think i qualify lol. i say this a lot but ftr my door is always open for these kinds of questions!! 
anyway, first of all, the short answer, yes, that does sound totally ace. you can get the butterflies and find people beautiful without finding them HOT/sexually attractive. you can be attracted to someone w/o it being sexual. so if all or most or even much of the time you don’t feel sexual attraction, you’re under the ace umbrella.
asexuality is on a huge spectrum and there’s not really any such thing as like the ace police who are gonna come throw u in jail if you’re not “really” ace. but labels are supposed to describe our experiences, not the other way around - you don’t need to worry too much about if you’re “ace enough,” if that makes any sense. you're allowed to just try it out and think of yourself that way for awhile and see if it feels good and makes you feel more right with the world. a lot of ace people go thru TONS of different labels - i was bisexual, demisexual, a lesbian, a bunch of stuff. so don’t feel like you have to pick one and stick to it.
one of the things about asexuality is that it’s really hard to confirm the ABSENCE of something (which is why a lot of ace people wind up IDing as bi at first - in both cases it’s a situation of feeling the same about every gender, it’s just the switch being flipped “on” or “off” - also please read that post i think it would rly help u). it’s also easy to mix up sexual attraction and libido, and for a lot of people, especially afab people/people with periods, both can fluctuate with both the time of month and your age. so you don’t have to have a clear-cut “ugh NO thanks” reaction or total disinterest in sex/finding other people sexy to “count” as ace. neutrality or ambivalence totally “counts” too (the ace community even coined special terms for people who are sex neutral vs repulsed vs favorable), even having sexual attraction one every other month when the weather is right or having a list of exception “counts” because there are SO many ways to be asexual, it really is such a massive spectrum!!! and aces are the last people who are gonna be gatekeepy about it lol
i don’t personally care for microlabels, i don’t even use the split attraction model because i find the sheer amount of jargon overwhelming/exhausting and difficult to explain to the general population, but reading through the list of them (this list also explains some split attraction model terms) gives you an idea of sheer number of different ways people experience asexuality and attraction to others. it’s part of why i love being asexual, because even if we tend to overthink things, we’re a group of people who are willing to tackle the norms of sex/romance/etc and talk about the different ways those feelings have us interacting with the world. my point is at some point almost every ace person has gone “does that even COUNT as ace?” so like if you’re asking the question imo that’s one of the most asexual things you can do lol <3
anyway, that’s it!! like i said, you don’t have to memorize that whole vocabulary list up there, i personally find the sheer amount of jargon to be too much, BUT i think it’s good to know that there are a lot of ways to “fit” into that ace box. so if it’s a useful label for you and it helps you communicate how you feel to other people more easily, Thats The One, yk? i hope you got at least a little something helpful out of the rambling. ur always welcome to write back if u ever want to talk <3
8 notes · View notes
enbyjoestar · 2 years ago
Note
Yo you should answer all of these scene questions👀👀
:OOO
you think so lad???? shit dawg i was thinkin just a few at a time but if that what u want my dear nonnie i will supply
1. wats ur scene name?
i was thinkin maybe ‘gods mistake’ would be a good one but then. i found a way to make it both danganronpa related, and, even better, a fucking pun as well. ‘kamukura kamukura jasqueen’, or just ‘kamukura jasqueen’ for short is good k thxxx
2. describe ur dream outfit!
oooo gosh this ones trickyy!! there are so many good outfits out there, especially in the scene community!! but it’d have to have a few tiny elements of dr cosplay to add a lil of my dangan-weeb culture in there ofc! more specifically, id really love to get one of kazuichis jumpsuit and just wig out and add shit like this just because i could:
Tumblr media
Tumblr media
Tumblr media
Tumblr media
(id just rlly love going out in all those glowy/shiny things at night like all that haha..and yes the shoes would probably kill me/my fuckin feet if i tried to walk in them but shut up i love them theyre cute as fuck)
3. describe ur dream haircut!
oo another tricky one!! i do like my regular hair, and honestly id be lying if i said i didnt love ibuki’s hairdo too but id defs have to go with something like this!!
Tumblr media
yaaaassss, so pretty and spikeeeey! maybe id dye my natural hair colour black and/or add some funky colours if i ever actually got this style down!
4. describe ur dream room!
i have a lot of ideas for dream bedrooms actually, but heres a visual image of one of them i found!!!
Tumblr media
MIKU ROOM MIKU ROOM MIKU ROOM MIKU ROOM
(this specific idea arose mainly just for the aesthetic but i also find it super cute and a good environment to be in general hhhnnggg)
5. if u could make anything out of kandi, wat would u make?
oh you mean those colourful beads and bracelet things??? i love those man!!! theyre so visually appealing to me aaaaa…id probably just make a fuck-ton of those and most probably use the little letter beads to say random words/phrases like ‘aubergine’ and ‘despacito’ knowing my shitposter self lmaooo! id definitely make a sansmaeda themed one too thoo fr
6. wat would u write on ur shoez?
it’d probably range from things like a simple kaomoji doodle to something randum and stupid like ‘seesaw’ bc yes asjnd
7. wat kinda piercingz/tattooz do u hav/want?
i dont think i rlly want any real piercings (at least not atm) but id totally go for those fake stick-on gemstone lookin’ ones! and as for tattoos, i cant rlly see myself gettin one of those rn either, but id want something like a mario power-up, preferably the bell one/cat suit powerup!!! its my favorite powerup and its sooo cute!!!
8. fave genrez?
i dont rlly have a specific genre, i like most kinds of music, but i rlly like energetic music that i can dance tooo!!! >w
9. fave bandz?
im a big fan of gorillaz and botdf!!! i like p!atd as well but havent listened to it in a while.. gatta catch up loool
10. fave songz?
my favs alternate a lot, but atm im super into ‘slow dancing in the dark’ by joji!!! so much emotiooon quq…also rlly hooked on botdf and jefree star’s ‘sexting’ tooo lmaooo
11. fave lyricz?
‘The world keeps spinning Among this sinning Oh what a cruel and disgusting place The purest moonlight Is bloodied by plight And screaming resonants But somehow I know That it’s all for show The world will reveal it’s true beauty soon And we’ll all reach towards the moon ‘
its so deep but its from a fucking kaito momota fansong and i love that asnkjdnefe
12. hav u evr been to a concert?
not in a damn long while my lad,, rip australians not havin many artists they like from other countries tour there ;-;
13. do u wanna be in a band?
ive always thought thatd be pretty cool ngl!!! tourin around with ur bandmate friends, makin awesome fuckin tunes, people lovin u and ur music, just livin the dream in general,, nice
14. wats da best soda/energy drink flavour?
havent rlly had any as of rn  my lad so i wouldnt know :/
15. wat do u miss most abt old internet?
i loved that we could all just be ourselves and act like the kids we are inside without bein reprimanded at all.. it aint rlly that much of an issue for me but i still think itd be a lot nicer if it was like that again sometimes,,
16. wats da best old meme?
ooohhh there are so many i still miss man! numa numa ermagerd and doge still remind me of the glory days…when old animeme was good and you could still haz ur cheezburgers in peace. also rage comics! rage comics were good what happened
17. best place 2 buy clothez?
i dont think theres any hot topics in australia but if there is. i will hunt it down you hear me
18. wat r ur fave accessoriez?
OH THERES SO MANY GOOD ONES??? as i stated b4 i rly love kandi bracelets and other glowy/led things!!! also rlly love ties with cute and fun patterns and long colourful and/or ripped socks like ibuki’s too hehe
19. wats ur best tip fr ppl that just got into scenecore?
im not rlly the best at advice, but my main point would be-just hav fun here dudes!!! dont let anyone else bulli u abt it, we’re supportive people, u can talk to me or anyone else whos willin to listen an/or help for reassurance ofc
20. opinion on furbiez?
oOH MY GOD YES. FURBIES. MY BABIES I WANT 10 OF THESE CHILDREN…I ACTUALLY HAVE A FURBY HE LIKES SLEEPING IN HIS SPECIAL DRAWER AND HIS NAME IS TINGLE I ADORE HIM I’LL POST A OF PICTURE LATER MAYBE
21. opinion on funko popz?
i like em and ive seen lots at eb games, but i dont buy em much..i do have a megaman pop with a broken arm tho loool
22. wats ur fave pattern? (zebra/leopard print etc)
i looove a lot of patterns but not gonna lie im always a sucker for rainbow checkerboard patterns yknow hehe!
23. fave color combo?
i dont have one rlly…soooo many possible comboooos…cx
24. sumthing u liked as a kid dat u still like?
im still going on girlsgogames and recently, ive finally mastered sues beauty machine!!!! its so good and fun all of ya’ll should try it my dudeeees
25. wats ur most used emoticon? 0w0
as most of ya’ll probs alredy know i spam ‘:O’ a lot, but one of my bigger favs is actually ‘x3′ and my fav kaomoji is ‘ଘ(੭ˊ꒳​ˋ)੭✧’ (both of them are so kyooot >w
26. wats ur fav typin quirk?
i luv talkin like dis, but i dont rly do it that often loool…i awso wuv tawking in ‘owo’ speak wike dis >//w//>
27. do u wish ur fllwrz talked 2 u moar?
hellz yeaaa!!! i luv followr interaction my dudee! it makes me super happi when u all talk to me heehee! x3c
28. tag ur fave scene blawgz!
:O !!! oh gawd!!! i dont know many atm but heeereee!
@xxadam-antidotexx (op of the ask meme)
@glitchkichi (not sure if this counts but their stuff’s rlly cool >v
@otonashi-banana (scene boyf…wuv im more than anythin >///w///>
29. wat got u into scenecore?
i dont remember exactly how it happened but i’d always sorta wanted to go back to the glory days that was the old web and the scene era, and that, coupled with a bright, colourful aesthetic that i could really enjoy, drew me in like a moth to a neon colored flame ig looollll
30. how long hav u been scene?
i’ve only been officially apart of the community for about a few months now (at time of writing) i reckon so some things are still a lil new to me ig ^^;;
31. wats da best thing abt being scene?
the freedom of bein able to express myself 4 one thing, and its just so fun being so ‘out-there’ yknow???? it feels so great really
32. do u hav a fursona?
i…actually used to but ive moved on from the furry fandom and ive grown more attached to my human sona anyway sooo :/
33. r u in sum “cringy” fandomz?
YEA man!! i dont rlly think dr is inherently considered ‘cringey’ but undertale is and im in that one for sure!!! i also kinda technically never left the skylanders fandom(?) so theres that too ig??? oh yeah and who wants to let me draw my old moshi monsters characters COWARDS
34. do u liek plushiez?
YASSSS QUEEEN!!!! i have HEAPS of them in my room on my desk with my gonta shrine
35. do u liek stickerz?
also a big yaaassss from me dawggg!!! i love them and i love those ones that you stick on your fase like this!
Tumblr media
its so cuuute!!!
36. do u hav a friendproject?
i dont, not at the moment a least, actually! didnt even know what it was til recently but it looks kewl haha
37. do u hav any other scene account?
well, i haz this one, and i also have an emowire account for shuichi if that counts!!
38. do u make art? (drawingz, blingeez, etc.)
YES!!! i love to draw and i also make blingee edits sometimes!!! ITS SO FUN XD !!!
39. wats da most scene thing? (anything!)
hmmm, weeell…i think the most stereotyped thing would be that kewl, suuuper big hair like this;
Tumblr media
its really prettyyyy, and i love all that colouuur!!!
40. ask ur own randum question!!
hm, oh wowie, since the anon didnt specifically ask this one…POTATOES!!! X3
phew, finally done, that was a lot of typing! this was so fun to do though, so thank u nonnie!!! :3
17 notes · View notes
anyhao · 3 years ago
Text
okay im finally getting around to posting this, tbh i had to take a few days to (rest) before i thought more about this lol. also sorry it’s so long, ill put it under a read more. ANYWAYS my vav experience, as follows:
so for the fan sign there was a Lot going on so i forgot most of it but.. barons teeth sparkled when he smiled lmao anyways st van was first and I told him he was my moms favorite and he went rly?? in a really cute voice and he just seemed so surprised, it was endearing
and then jacob... i don’t mess with him anymore. jk lol he was so freaking attractive but like in a Hot way? his smile was so nice that im pretty sure i garbled my words but i tried to tell him i really like love night.. and I was going to ayno and like idk if i was joking to myself or what but just loud enough i actually said, oh that’s lots of bling! and both ayno and jacob heard me, ayno laughed genuinely and jacob was like omg i can’t believe this idiot.. i don’t think i said anything to ayno, he seemed really uncomfortable so i didn’t want to bother him anymore. but his laugh was genuine i could tell, and for a split second i don’t think he was wearing his Idol Mask(TM) when he smiled. but that’s probably just wishful thinking lol
ACE I CANT BELIEVE HIM he looked so fucking good oh my god i got to him and i called him a Casanova and he went ayyyy with a thumbs up and finger guns and i wanted to die lmfao
when i got to baron he said my name but kinda pronounced it wrong but i corrected him, and he said it again. and then i told him my name rhymes with his and he said mine like four times in different ways trying it out and rhyming it with his stage name😭 HE DIDNT have to say my name that many times, god. his English was so fucking good holy shit and his pronounciation??? Amazing and he’s so handsome up close, like literal Disney prince handsome
ziu talks sooo much!!! I love it and he’s so good looking and kind and he shook my hand and ??? he said to enjoy the show and i told him to enjoy doing the show and he did like a shy smile kind of thing !! you could tell he was trying hard with the English i was rly proud of him
lou had a flower crown on and i complimented on it and he said my name so well and there was more with him but i forgot 😢
but that was just the fan sign lol so much other stuff happened... later during the show i nearly died bc of ayno.. they were picking people to go up on stage, right? and there was a girl in front of me also with her hand raised, like freaking out (maybe a bit too much?) and i was like okay she probably wants it so i kinda like.. stopped raising my hand and gestures to her? If that makes sense... he almost picked her but when he saw me be nice and let her have it, he literally stares at me and picks me, dead on...but someone random that he wasn’t pointing at like ROWS back walked on stage before we could realize it was me but that fucking eye contact i had with him made him SHOOT up my bias list lol now I have to rethink my entire order. im like 75% sure that he picked me because i wasn’t a crazy fan, like the girl in front of me was a bit much.. and obviously if i was willing to give it up im not that insane... ladies, it pays off to be a nice person!
AND JACOB WITH THE BABY please end me i fell for him so much like he’s almost overtaking baron that’s how much i liked him last night and how nice is vav that they tried to pick new people?? like they picked the fan boy, the little baby, the elderly lady.. and they even helped her to and from the stage 💗😍 AND SPEAKING of gentlemanly stuff there was a guy with a wheelchair during the snapshots in line for jacob and when they were done he personally pushed the guy in the wheelchair all the way to where the man needed to go. he breaks my heart and heals it simultaneously, he’s so underrated but still a genuinely and QUIET nice person.. he doesn’t do good stuff to be noticed. like when winter breeze was over, they had the rappers sing it too... but not jacob. i was so upset and he also didn’t do his solo song that i specifically told him i liked, but ayno did two of his. im not bitter at all what do u mean ??? 🤷‍♀️
i feel like more happened at the concert but i can’t think of much more, im sure other fan accounts will have it all. the only thing i can think about is the snapshots anyways lol
the group picture was ... interesting. the hi touch wasnt much except it reinforced my idea that ayno recognized me, bc instead of a high five he held my hand for as long as possible, probably an apology for earlier. i nearly died. the pic ended up looking awful but thats okay lol. then we tried to leave but i ended up going the wrong way, and a staff handed me roughly like actually grabbing my shoulders and pushing me in the right direction (which i did not appreciate, please chill, u just didnt tell us the right way to go...) and a few members saw that and didnt like either. ayno looked irritated but im sure  hes just irritated at everything at that point lol, lou and ace looked at me sympathetically, and i gave ace the happy bday present someone asked me to give to him. he was so surprised it was adorable.
OKAY, NOW FOR THE SNAPSHOTS: so i actually had 7 snapshots but ended up getting 2 with jacob and 2 with ayno instead of one with everyone (which.. if u look above is not a surprise lmfao) so the first snapshot i do is with baron, obviously.. and this ASSHOLE wants to kill me like... for everyone i tried to pick poses that werent too touchy bc a) im not comfortable w that and b) im sure they were all tired of being touched lol so i picked the one where you make fingerhearts while standing next to each other, but NOOOOO
baron decides he doesnt like that pose enough so he literally puts his hands on my shoulders, guides me to a position thats not only in FRONT of him but CLOSER TO HIM than i was originally!!! what the fuck!! thats not all after that he had to lean around me and basically like... he was so fucking close to me oh my god. he smelled so good i need to know where he gets his cologne. also lol when he moved me in front of him i was like... omg are u sure??? im kinda tall.. and he just laughs and smiles and leans into/around me. that picture of me looks so stupid bc i was so.. happy and Not Ready lmao
anyways i go to jacob next and do the e-t touch pose lol since like i said... didnt want touchy ones and he seemed amused that i picked that one. i wonder if it was one of the least popular ones? probably.. and GOD hes rly such a gentleman hottie like i rarely say h*t but.... jacob was hot. since we did the e.t touch pose we had to touch fingertips and (eyes emoji) not to have a hand kink or anything but hes got. really nice hands. long fingers. also lmfao he had long ass fingernails and i kinda joked with him like “youve got longer fingernails than i do!!” and he laughed and smiled at me. and okay i turn to leave like gotta have the next person go but APPARENTLY he wasnt ready for the next person yet...  i literally had to have the staff be like wait! jacob is saying bye to you!!! and i was like WHAT and turned around and ran back to him basically to say bye he was grinning the entire time and he waved his hand and held it up for (i thought) a high five but he grabbed it and i swear i fell for him right there. JACOB WHEN WILL U BE MINE godfjkdgd and i watched him for a little bit but he didnt say bye that enthusiatically to anyone else (that i saw, at least)
then i did the prom pose with st. van, it was adorable. you could tell he was rly trying to interact with everyone and idk what it is about him but i felt comfortable enough to actually do a Touchy pose (the holding arm pose, like prom yknow). we love an amazing leader~
oH i did one with ziu too!! i did the byung byung pose with the hands together and we both looked ridiculous lol. i dont remember much about him except he was so tall wtf taller than i expected.
at this time i keep looking at my pics and THE E.T PIC WITH JACOB??? makes me crack the hell up.... it had to have been fate, obviously. in the pic (from the camera flash, i guess) where our fingers were touching, it just SO HAPPENED THAT THERE WAS A FLASH OF LIGHT......... iconic. jacob n i are meant to be. so i get in line for him again bc i want to show him the pic, but by the time i got up there again i had forgotten. i was also like... ready for a touchy pose with him bc why not. i cant remember what pose i did with him or if anything happened, im sure i was in a trance then lmao. pretty sure he recognized me but i cant be sure. 
then i get in line for ayno and i have two snapshot tickets left, and the staff announces theres only a few mins left so i was like SHIT and figured id just do two with ayno bc i didnt wanna waste any. his line was so long and staff had to keep reminding ppl not to hug/touch him and i felt soooo bad. i picked poses that werent too close to him, and even those in the pic he looked like he was trying to not be close to me lol. i feel so bad for him, im sure he got a lot of weird fans that night. i think he recognized me (again) because he smiled genuinely like he was happy i was there. i think he appreciated that i picked poses that didnt require touching -- he probably had a Lott of that. when the second pic was being printed the staff member laughed at something someone said, but i thought she was laughing at my picture bc i take shit pics and i got offended for a second and so did ayno LMAO but then she explained and i said bye to him and he went back into Idol Mask(TM) and i think that was it. 
i also ate at ihop that night, it was great, we didnt get back to our hotel till after 2am, it felt so... young adult-ish to be out so late lmao. i was very proud at how everything turned out, i dont think i wouldve changed a thing
anyway, long story short: im in love with jacob, baron is a disney prince, ayno shot up my bias list (he was like... last lmao) and i appreciate him as a person. those three were the Big Three, but i still loved meeting the other members. 10/10 would recommend vav
12 notes · View notes