Gr54- deň 11
V noc burky, ráno ako ináč - nečakane do kopca a peknou krajinou až do cieľa :) čo k tomu dodať, bolo to veľké, treba opakovať. Teraz podstupujeme najnáročnejšiu časť výletu - cesta autobusom do Prahy. Ale to je iný príbeh …
Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media
Gr54 - deň 10
Ráno s krásnym výhľadom na ľadovce, sladká snidane, kavicka a pre zmenu sup do kopca.
Mame prakticky posledný deň prechodu, minimálne podľa Barunkinho plánovania. To plánovanie je samo o sebe zaujímavá vec - neuveritelne presne dokáže odhadnúť hraničné sily kolektívu a takto odhadnutú kapacitu využiť na sto percent. Vraj, že postupom času treba zvyšovať obtiažnosť. Nuž, áno. Darí sa.
Dnes 2 krát do kopca - a to skoro po štyroch, medzi tým kompletný zostup asi až po hladinu mora :) ale s úsmevom na perách. Vždy jeden z nás - do kopca sa smejem ja, bo otlaky ma na pätách Baru, z kopca sa zas vytešuje ona lebo otlacene maličky mám zas ja.
Krajina trosku iná, kráčali sme po takej stepnej náhornej plošine, celkovo dnes podobná túra ako južne Pyreneje.
Posledný výstup sme si odmenili čerstvým syrom od baču a malým prvkom, foto z toho nemáme pretože nás ta slasť úplne obsadila. Teraz sa vytešujeme v stane nejakých 6 km od cieľa našej cesty a autobusovej zastávky, najedeni a spokojní pretože nad stanom sa čerti ženia - prišla očakávaná búrka a my sme všetko stihli suchou nohou. Barunkino plánovanie :)
Tak zajtra zabehnut tie zvyšné metre, autobus do grenoble a keď sa tam nestratíme tak další nocak do Prahy. Ďakujeme za pozornosť, môžete nám všetci viete čo. Závidieť :)
28.7km, 1520 do kopca a 1830 dole.
Gr54 - deň 10
28.7km, 1520 do kopca a 1830 dole.
Gr54 a deň 9
Dnes sme sa vraltili do terénu značky wau. Po včerajšom ľahko nudnejsom dni som moc neočakávala ale dnešná etapa bola proste nadherna. Nadherna dolina, výhľady na ľadovce a okolité hory čo sa menia každých 50 M …
Jedna z najkrajších veci čo som v horách videl - a pomerne lacno, terén jednoduchý a aj prevýšenie mierne. Len ten záver sme trosku potlačili a s nakúpeným vinkom a olejom a bagetami sa trepať priamo - opakujem priamo do kopca malo svoje neopakovateľne čaro. Dúfam. Ale zas to malo výhodu že sme zas rýchle nabrali výšku a necrcali sme sa v serpentínach. Prakticky čo 2 kroky to výškový meter.
Sťahujeme s najlepším výhľadom na svete a zajtra nás caka - asi v dazdiku - dalších 25 -30 km, nakoľko sme si kúpili lístky z grenoble do Prahy a teda záver túry je daný.
Tak pekne sny a dobrú noc
27km, 1330 do kopca a 1050 z kopca. Pocitové dvojnásobok :)
Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media
Gr54 - deň 8
Dnes taky naj deň. Najdlhšia trasa po asfalte, najviac ľudí v mestečku a miestne trhy, najviac civilizácie, najnudnejších výstup, najteplejsie, najviac ovadov, najviac km … proste naj.
Ale aj najkrajnejši modrinovy les :) a najlacnejšie pivo :)
Ale tak postupne:
Zostup do mestečka po asfalte spríjemnenie miestnymi umeleckými dielami. Nakup jedla :), obed, a do kopca. Mení sa to na vápenec, sucho, teplo, ovadi. Stúpanie mierne ale nekonecne :) zostup trosku lepší lebo v peknom lese. A tak. Ďalšie Mestecko a další nakup jedla :) zhodujeme sa v kolektíve na tom že ideme celu túru naopak. Kebyže tu začíname tak je to parada, takto je ťažko prekonať to čo sme už videli predtým. Na druhu stranu aspoň môžeme plánovať návrat ale už aj s lanami a priamo do srdca parku - tie štíty sú nádherne a každý normálny človek keď ich vidí musí cítiť hlbokú vnútornú túžbu na ne vyliezť :)
30km, 1500 M do kopca a zase dolu :)
Gr54-deň 7
Ráno zamrznutý stan po noci plnej vetra. Vyklepali sme námrazu a hrnuli sa do kopca. Prvé sedlo čo by dúp a v ňom druhý pár Čechov na trase - sympataci s ultra ľahkým vybavením. Tak nás nejak stresovala že nás caka ťažký deň - no, radšej im nehovoríme čo caka ich.
Pokračujeme nekonečným zostupom do doliny k Refu du prelachaumette (1800mnm) a stúpame do sedla coll de l ´ aup Martin (2761mnm) tam sme sa zhodli že čo asi mysleli tou náročnosťou - ale nič čo by sme už v nejakej - náročnejšej - variante na tejto túre nezažili. Zostup údolím pod kopcom Verdonne je dlhy, v popoludňajším slnku náročný ale nádherný. Myslím že samotná táto dolina stojí za vilet . Vodopády, zákutia, dole les, hore pastviny - krasne. Naozaj krasne.
Teraz sedíme na okraji civilizácie a chystáme sa spat. Už druhý deň sme bez internetu alebo mobilnej siete, tak to odošleme zajtra z civilizácie.
Túra sa nám trosku mení - ubúda denných výškových metrov ale zas pribúda diaľkových kilometrov - a civilizácie. Ale už to čo sme videli doteraz prekonáva naše očakávania.
22,6km, 1115 M stúpanie a zostup 1997 M.
Gr54 - deň 6
Ráno rýchly nakup, raňajky a spat na túru. Dlho popri potoku a mierne do kopca, okolo Refu de Vallonpierre do sedla vallonpierre, z druhej strany dolu do doliny a zas nahoru. Cely deň vyhliadková jazda okolo hory Le Sirak, nádherný kopec s ľadovcami zo všetkých strán. A každých 20 M vyzerá úplne inak. Nadhera.
Bivak sme našli naveľa v jedinom údolí bez vody vo výške 2500mnm. Zima. Veľká
20km, 1780 do kopca a 370 z kopca.
Gr54 - deň 5
Rest day. 2 noci v kempe, obe noci silne burky ale cez deň ani kvapka. Tak sme yorali, osprchovala sa a jedli. A jedli. A … jedli.
Asi tak.
1 km (obchod a spatky, prevýšenie 0)
Gr54-deň 4
Dnes extrémne zaujímavý.
Ráno rýchle raňajky, potom ešte jedny na chate u trpaslíkov - Les suffles . Príjemná chata s velice fajnovou atmosférou. No a potom do kopca k jazierku kde baru samozrejme musela regenerovať v studenej vode. Zvládol som nôžky namociť:) a ďalej do sedla coll de colombe - a odtiaľto taký malý vrchol kúsok od cesty. Teda podľa mapy, v skutočnosti hora o 500 M vyššia ako Gerlach a o nejakých 100 vyššia ako Dachstein ;) proste makačka do kopca a na konci lezenie nie nepodobné záverečným dĺžkami lezeckej cesty cesta k slnku na malý ľadový štít -len tu bez istenia :)
Ale výhľad stal za to.
Pic turbat 3031mnm.
Ahlavne výhľad na L ´ Olan, 3546 mnm -krásna lezecká hora kvôli ktorej sa sem ešte vrátim(e).
A zostup - barunke sa odlepila už skvela predná polovica podrážky - Takze zafacovana noha a zas malinká úprava trasy - ono aj tých 2100 M klesania je celkom zážitok :) po ceste sme našli stratené ovce, nahlásili ich dole pastierovi ktorému sa pretočili panenky - znášať 3 ovce z výživného terénu a výšky 2650mnm ho nepotešilo ;) no a potom cesta dole do kempu.
Sme v mestečku La chapelle en-Valgaudemar, v kempe.zajtra skúsime kúpiť boty pre baru, najesť sa a prečítať búrlivý deň regeneráciou.
Začalo to hamburgerom v reštaurácii, ale to je nepodstatný detail.
16km, 1160m stúpanie, 2190m klesanie.
Gr54- deň 3
Nádherný deň - prakticky len jedno sedlo ale výživné. Ráno lavička v kaviarničke, a potom slapanica.
Po ceste ovečky a čučoriedky a expozície a to pre co sa oplatí sa trepať do tých prudkých sediel - nové nádherne výhľady.
Okrem toho už len že Baru sa rozpadla Bota tak skracujeme etapu a zas lepíme - a nakoľko sa nechceme socializovat tak bivakujeme na takom peknom pohorku - výhľady božské, len malinko z kopca :) bude veselé spanie.
Tak zajtra snáď stihneme vrchol pred búrkami a v pondelok asi rest day v civilizácii - hlásia burky cely deň. Uvidime.
9km, 1500 do kopca, 600 z dole.
Gr54- deň 2
Tak dnes nadherna etapa, naozaj asi to najkrajšie čo sa v horách dá vidieť.
Je to tu samé hore a dole, doliny sú nádherne a geomorfológia týchto kopcov je extrémne zaujímavá - ľadovcové doliny , rozne horniny - s výraznou stopou vrásnenia. Nad nami sem tam ľadovec .
Po ceste drahá chata a ľadovcové jazero :) a neuveriteľný domček z karát …. Teda, bridlicové útvar les orgues.
Jo, včera som nám lepil boty - mne povolilo šitie, Baru sa odlepila podrážka - a dnes to vydržalo Takze mame nádej :)
Ostatne povedia fotky.
19,6km, 1480 do kopca a 2530 M z kopca.
Gr 54 - Tour d'Oisans et Écrins - začíname
Tak štartujeme. Dnešná noc pod miliónom hviezd a túra začína :)
Tour d'Oisans et Écrins
Rue de Viennois 19, 38520, Francúzsko https://mapy.cz/s/hazodaloze
ktovie · 2 years
Par napadov
ktovie · 3 years
Deň 31
Tak, dokonáno jest.
Ráno rýchle raňajky - čo zostalo, a hybaj do doliny. Ináč nuda, až na to že som stretol Alena - francúz, že ide Camino de Santiago. Z Leonu. Už má v nohách 1000 km, teraz chce prejsť Pyreneje - uvažuje ktorou cestou - a portom Camino norte do Compostella. A potom že pešky spatky ... no, som ťažlý amatér.
Ináč v cieli cesty - Banyuls sur-Mer je nejaká fiesta vína, kapelky vyhrávajú, v uliciach spústa ľudí - a ja sa zrazu cítim sám .
Ale čo, povinná kúpačka v stredozemnom studenom mori a teraz pohľadať darčeky a vlakovú stanicu.
Ďakujem Vám všetkým kto ma sledujete, ospravedlňte tie blbé chyby čo tu vyrábam - na telefóne je to také ... no. A snáď sa uvidíme niekedy v kopcoch :)
V Banyuls sur-Mer, 9.10.2021
Dnes 14km, cca 500 do kopca a z kopca až úplne dole. A ďalej už len voda ...
Deň 30
Tak posledný večer v refu ... ale nepredbiehajme.
Čo dnes ... no, už taká nuda. Ako, človek sa nachodí, aj do kopca našlape, ale je to také nejaké ... ľahšie. Kyslík sa sám do plúc tlačí, slniečko pečie - hádam aj 25 stupňou bolo - výhľady moc niesú, bo furt v lese...
Ale tak sem tam vykukne more a volá ma, volá, a však ja idem, idem, ale obzerám sa ... pyreneje sa zatiahli, nastupuje zima ... a nechali si kus mojej duše asi alebo čo.
Čím ďalej je viac ľudí, prechádzal som cez Perthus, plno ľudí, hluk, autá, nadháňači do reštaurácií... cítil som sa viac stratený ako v hmle na hrebeni. Ale dokúpil som, dovolil som si tanier s rybiskou - taký slabší, kafe a palacinku a zas do kopca. Posledný vrchol Puig Neulos 1253 mnm, pekný výhlľad aj na francúzske aj španielske pobrežie ... jo, a často sú tu pomníky pripomínajúce utekajúcich ľudí pred frankovými vojskami - republikáni, catalánci, baskovia, členovia republikánskej vlády - mnohí sa nikdy do vlasti nevrátili. Jak sa mám dobre že mne len chodia smsky od operátorov z tej - ktorej strany hranice ...
Teraz som v refu Tagnerede s dvoma francúzdkymi 70tnikmi, ak som správne pochopil z našej anglicko francúzskej komunikácii tak ich ženy vyhnali nech sa trocha hýbu :) tak išli 2 hodiny a teraz pri ohníku spolu hodujeme, ponúkame sa syrmi a fuetmi a oni mna aj skvelým vínom - a je nám dobre. Neviem či zašportovali, ale je nám krásne.
Tak snáď kludná noc a zajtra posledných 18 km ... je to zvláštne, som rád, ale ... tal nejak smutno. Veľa som našiel a mnohého sa musel vzdať. Ale to je dobre, vesmíru je to všetko aj tak jedno :) raz si musím zrekapitulovať čo sa to vlastne so mnou všetko stalo.
Tak zajtra z pláže, ak ma auto nezrazí:) a potom priatelia v Barcelone a na tých sa moc teším ... a potom babička pražská a rodina počerncká a vojtovci a ... no, nejak sa dojímam, a ešte nemám hotovo.
Tak dobrú noc.
V refu Tagnerede, 8.10.2021
Dnes cca 30 km a 1406 do kopca ... no už to ide dole :)
Deň 30
Tak posledný večer v refu ... ale nepredbiehajme.
Tak dobrú noc.
V refu Tagnerede, 8.10.2021
Dnes cca 30 km a 1406 do kopca ... no už to ide dole :)
ktovie · 3 years
Deň 29
Pekný deň s príbehom.
Ale postupne: ráno šupity dole do mestečka, kafe a croasan a ešte jedno kafe v bare kde je majiteľ boh vie prečo veľký fanda Slovenska. Potom nákup v supermarkete - 2 hrušky, camembert, maslo, čokoláda a oriešky. A bageta a chleba v pekárničke - okrem týchto troch vecí som v celom meste nič iné otvorené nenašiel.
No a do kopca - asi po 400 výškových metroch počujem skučať psa - a vybehol z krovia taký poľovnícky oný, vystresovaný ... a nalepil sa ma mňa. Hovorím mu že to neni dobrý nápad, ale nedal sa odradiť - statočne ťapal tými 7cm nožičkami 800 výškových hore a potom aj dole - na 10 km. Ako keby som bol jeho jediná šanca.
Tak v pause dostal kus bagety a vodu - zvláštne mať po mesiaci niekoho so sebou a nebyť sám - ale čo s ním?
Pri prvom obydlí sa pÿtam miestnej pani - ja po španielskys francúzskym prízvukom, ona po francúzsky d prízvukom španielskym - a nech behnem dole 5km do nejakého baráku že mi tam pomôžu.
Tak ok, idem dole - dosť zachádzka teda - a tam zvoním - a hneď sa vyrútili dvaja velký psi a začali toho môjko nešťastníka trhať. A to ma nasrali, lebo keď si vás v nešťastí niekto vyberie a vy mu pomôžete tak cítite za neho zodpovednosť - tak som ho holými rukami ubránil. A prišla taká mladá francúzska víla - jak z rozprávky a nakoniec že mu nájdu domov - že poľovníci majú takto psy a pred poľovačkou ich vyhladujú aby im durili zver - a keď sa nejaký pes stratí tak naňho kašlú.
No pekne, môj názor na poľovníkov sa zas trošku zhoršil , ale dobre, pes mi medzitým zožral poľkubagety a syra - kto by mu odolal, ešte som pomohol uviazať toho veľkého zúrivého - ktorý ma neviem prečo rešpektoval, asi jak som sa s nim zúrivo ruval o kamaráta - a nerád som opustil parťáka.
Trochu mi chýba, chuďák malý ... ale je v najlepších rukách. Tak snáď bude mať lepší život teraz ...
A ja sám zas do kopca. A tu je to pre mňa náročné - 2000 m stúpanie ale furt v lese, nič nevidím len stromy, a rastie únava.
No nič, nakoniec som doťapal večer do refu Salena, sú tu dvaja belgičani, tiež HRP, idú od 20 augusta ... a príbehy máme všetci tak na pár hodín.
Tak dobrú noc, zajtra dlhá a ťažká etapa, ale asi posledná - pozajtra len 18 km z kopca.