knemeijeropreis · 11 years
Dag 31 Londen/thuis
Vanochtend dus ook een uur later aangekomen op Londen Heathrow. Als we uit het vliegtuig komen moeten we opnieuw door security, gelukkig laatste keer, iedere keer al je spullen in die bakjes wordt je wel een beetje gek van. We halen even een broodje op het vliegveld, want de croissant in het vliegtuig was niet echt lekker, droog en taai. Onze doorvlucht vertrekt om 11.55 uur (lokale tijd), dan nog een uurtje en zijn we weer terug in ons eigen landje.
Rond 2 uur geland op Schiphol, Ilja gaat meteen de auto ophalen en wij wachten op de koffers. Als we deze hebben, lopen we naar boven naar vertrekhal 3, waar Ilja inmiddels met de auto op ons staat te wachten. Als alles in de auto zit kunnen we naar huis.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 30 Davenport
Vandaag komt er een einde aan onze vakantie in de USA. Om 10 uur vertrekken we richting het vliegveld in Orlando. Om 1 uur vliegen we dan richting New York.
Inmiddels zijn we op het vliegveld aangekomen en hebben onze auto ingeleverd, ingecheckt en zitten nu bij de gate te wachten tot we gaan boarden. De vlucht naar New York zal ongeveer 2 uur en 50 minuten duren. Als we aankomen op het vliegveld van La Guardia moeten we naar het vliegveld van Newark voor onze verdere vlucht naar Londen.
Aangekomen op La Guardia, even op onze koffers wachten en dan met een busje naar Newark. Dit was een rit van ongeveer een uur dwars door de stad, ongelooflijk wat een drukte. Bij aankomst meteen onze koffers ingecheckt en daarna wat gegeten. Het vliegtuig heeft vertraging en uiteindelijk een uur later vertrokken richting Londen. Vlucht duurt 5.45 uur dus dat is dan weer een meevaller.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 27 t/m 29 Davenport
Afgelopen 3 dagen niet heel veel gedaan. Beetje uitslapen, lekker in het zonnetje liggen en genieten van onze laatste dagen in de USA.
Laatste kleren gewassen en ondertussen een beetje de restjes opmaken.
Vrijdagavond gaan we lekker uit eten bij ons favoriete restaurant: The Cheesecake Factory. Nou vooruit, nog 1 om het af te leren.
Koffers zijn al bijna helemaal gepakt, morgenochtend de laatste spullen erin en dan gaan we weer op weg naar The Netherlands.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 26 Weechi Wachee (The Mermaids)
Vandaag vroeg opgestaan (6.45 uur), want we gaan naar de Mermaids. Dit is ongeveer 2 uur rijden en het park gaat al om 9 uur open. We vertrekken rond 7.20 uur van huis. Onderweg moeten we nog even stoppen om wat voor het ontbijt te halen en omdat het rond Tampa vrij druk is, arriveren we om 9.40 uur op het parkeerterrein van Weechi Wachee.
We gaan betalen en lopen meteen door naar het theater voor de 1e show die om 10.00 uur begint. Onderweg komen we Neptunes en zijn dochter tegen.
Tijdens de eerste show is er ook uitleg over de training die de meisjes moeten volgen om dit te kunnen doen.
Na afloop van de show is er de gelegenheid om in de zeemeerminnenlagoon met een “echte" zeemeermin op de foto te gaan, dus als echte toeristen doen wij dat natuurlijk ook.
Na de zeemeerminnen gaan we verder in het park richting de boot voor een rivercruise. Erg leuk om te doen en het water is super helder, dus je ziet veel vissen en schildpadden. Melissa ziet ook nog een alligator.
Hierna gaan we weer terug naar het theater, want er is nog een show over het verhaal van The Little Mermaid. Erg knap gedaan en leuk om te zien.
Rond 1 uur hebben we het wel bekeken en gaan wat eten, waarna we verder rijden richting Ellenton, alwaar een grote shopping outlet zit. Als we hier uitgekeken zijn, gaan we weer richting huis.
Best vermoeiend zo’n dagje.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 25 Davenport
Lekker uitgeslapen, eerst ontbijten en daarna lekker het zonnetje in. Wat een zwaar leven hebben we toch. Bij de koffie nog een lekker stukje appeltaart om het compleet te maken.
Ondertussen heeft Melissa in het zwembad haar eigen tikihut gebouwd.
Na de lunch liggen we weer in het zonnetje, het is ondertussen echt heet geworden. Ook verschijnen er een aantal donkere wolken en in de verte horen we dat het onweert. Bij ons niets aan de hand, dus we blijven gewoon buiten.
Rond 15.45 uur begint het dan toch ook bij ons donker te worden en de zon is geheel verdwenen. Ineens begint het dan toch te regenen, dus we pakken onze handdoeken en gaan naar binnen. De regen brengt alleen wel hele rare figuren met zich mee.
Na het eten zoeken we even wat spullen bij elkaar voor morgen, want dan gaan we naar de Mermaids van Weeki Wachee. Dit is ongeveer 2 uur rijden, dus we gaan vroeg weg.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 24 Davenport
Ook vandaag lekker rustig aan, laatste week is begonnen, dus we tellen af. Vanochtend na het ontbijt eerst even lekker een appeltaart gebakken, deze had Melissa nog tegoed voor haar verjaardag. Helaas zaten we toen in een hotel, dus was bakken niet mogelijk.
Hij is weer goed gelukt al zeg ik het zelf en het huis ruikt heerlijk.
Na de lunch gaan we nog even zwemmen en dan is het toch echt tijd voor taart. Ook kaarsjes erin, want dat maakt het compleet.
Als we de taart op hebben, rijden we naar Lakeland en gaan daar even kort winkelen. Goed geslaagd, Danny nieuwe schoenen en Melissa kleding. Na het winkelen gaan we eten bij de Golden Corral. Het is volgens het all you can eat principe en we eten/drinken met zijn vieren voor 40 euro, dat zijn nog eens prijzen. Voordat we weer naar huis gaan, loopt Melissa nog even langs het buffet en haalt een suikerspin voor onderweg.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 23 Davenport
Ook voor vandaag staat er niet echt veel op de planning.
Vanochtend lekker zwemmen en in het zonnetje liggen.
Voor na de lunch hebben we een winkelmiddag gepland in Kissimmee, want het is taxfree weekend. Scheelt weer in prijs, we zijn tenslotte hollanders.
Rond 6 uur zijn we weer terug en de vrouwen maken het eten klaar. Helaas regent het, dus vandaag geen zwembad meer.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 22 Davenport
Vandaag heerlijk uitgeslapen en na het ontbijt weer lekker buiten aan het zwembad liggen.
Na de lunch gaan we naar de supermarkt om onze boodschappen voor de laatste week te halen.
Als we terugkomen gaan we nog even het zwembad in totdat we gaan eten.
Heerlijk zo’n rustig dagje.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 21 Tuben in Dunnelon
Vandaag om 7.15 uur opgestaan, want we willen gaan tuben. Dit is ongeveer 2 uur rijden bij ons vandaan. Gelukkig eerst nog even gekeken hoe laat het park open zou gaan, we zagen dat er een waarschuwingsadvies was en dat vanwege overstroming het water zo langzaam stroomde, dat de tocht stroomafwaarts wel 5 uur kon duren. dit is echt veel te lang, dus op zoek naar een ander park.
Het wordt het Rainbow Springs State Park in Dunnelon, zelfs nog dichterbij, dus dat is gunstig. We pakken onze spullen bij elkaar en om 8.30 uur zitten we in de auto. Eerst nog even tanken, ons ontbijt regelen bij Dunkin Donuts en dan zijn we er klaar voor.
Rond 10.15 arriveren we bij de ingang van het park.
We parkeren onze auto, gaan in zwemkleding naar de kassa en worden met een karretje naar het beginpunt gebracht. We pakken een tube en laten ons in het water zakken voor een tocht van 2 mile. Onderweg worden er wat foto’s en filmpjes gemaakt en ongeveer 2 uur later komen we op het eindpunt aan.
Zoek de schildpad! Klik hier!
Rond 13.45 uur zitten we weer in de auto en gaan wat eten bij de grote gele M. Daarna rijden we terug en kijken nog even rond in een winkelcentrum in de buurt. Niet echt veel bijzonders, dus zijn we snel klaar. We kijken nog even in een winkel met allerlei feestartikelen, waar we ook onderstaande persoon tegenkwamen.
Daara vertrekken we richting huis en hebben onderweg een aantal keer noodweer, maar dit mag de pret niet drukken, we hebben een erg leuke dag gehad.
Klik hier voor een filmpje van het noodweer
update teen: voelt dik en stijf, moeilijk te buigen en topje wordt al paars, lopen gaat niet heel soepel, maar met wat pijnstilling gaat het redelijk. gelukkig vandaag veel gezeten en morgen ook lekker rustig aan het zwembad liggen.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 20. Davenport
Vandaag is het buiten weer erg warm, zelfs het water in het zwembad is warm en brengt niet de gewenste verkoeling. We draaien de buitenkraan open en hier komt wel koud water uit, dus rollen we de tuinslang uit en vermaken ons hier prima mee in het zwembad.
Klik hier voor de waterpret
Na de lunch gaan we weer naar buiten en het lijkt nog wel warmer als vanochtend. We hebben het over de vakanties en Jolanda schept op dat de laatste keer dat zij op vakantie bij een dokter is geweest, wel 25 jaar geleden was op Mallorca. 3 keer gokken waar wij na het avondeten waren……….. Op de ER van het Heartland Medical Center in Davenport.
Jolanda deed met Melissa schone lakens op haar bed en schopte met haar teen tegen een houten balk onder het bed. Het deed wel zeer, maar toen zij beneden was, begon de teen meer pijn te doen en stond gebogen.
Het leek net alsof hij uit de kom was en Ilja zei: ""Zal ik hem proberen recht te trekken?" Dit deed erg pijn, maar hielp niet echt, dus na het eten toch maar even naar de eerste hulp.
Na een intake en het meten van bloeddruk, hartslag en temperatuur, werden er 3 rontgenfoto’s gemaakt. Hierna even wachten op de uitslag.
Gelukkig viel het mee en was er niets gebroken. Na afgerekend te hebben, konden we vele dollars lichter weer huiswaarts keren.
De teen is inmiddels dik en paars, maar met wat koelen en een pijnstiller gaat het prima.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 19. Davenport/Orlando
Vanochtend lekker rustig aangedaan en lekker buiten gelegen.
Als lunch een deel van de visvangst van gisteren klaargemaakt. We hebben snapper gebakken, was echt heel erg lekker. De barracuda, grouper en king mackrel zit in de diepvries. Eerst even een recept voor opzoeken, want om van alles een soort kibbeling te maken is ook een beetje gek.
Na de lunch richting de Premium Outlets in Orlando, want het is tijd om te gaan winkelen. Veel gezien, nagenoeg niets gekocht. Dan maar lekker uit eten bij onze vrienden van de Cheesecake Factory, het is tenslotte nationale cheesecake dag.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 18. Vissen op zee
Geheel volgens planning vertrekken de mannen deze ochtend om half 6 om te gaan vissen op zee. Het is 7.45 uur als zij in de haven arriveren en kunnen aan boord.
Om 8 uur vertrok de boot en was het ongeveer 2 uur varen naar de eerste visstek. Onderweg zit Danny lekker rustig in het zonnetje te wachten tot hij aan de slag kan.
Er wordt gevist op Snapper, Grouper en King Makrel. Er wordt behoorlijk wat gevangen.
Ondertussen in Davenport zijn de dames rond 9 uur gaan ontbijten, daarna even skypen met opa en oma en vervolgens lekker de zon in. Het is geheel onbewolkt en de temperatuur loopt behoorlijk op. Gelukkig kunnen we vaak het water in om af te koelen. Na de lunch blijven we even een uurtje binnen in de airco voordat we weer naar buiten gaan.
Op zee gaat de visvangst gewoon verder en Danny slaat een behoorlijke Barracuda aan de haak. Hierna wordt hij Barry genoemd.
Om 5 uur zijn de mannen weer terug in de haven en wordt de vangst van de dag uitgestald.
Alle vis wordt door de kapitein schoongemaakt, alvorens het onder de vissers wordt verdeeld. Rond half 7 vertrekken ze richting huis, waar zij om 9 uur aankomen.
In Davenport moeten de dames helaas soep eten, omdat de vis te laat aankomt om nog te gaan eten. Deze zullen we bewaren voor de maaltijd van morgen.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 17 Davenport
Vandaag wordt een rustige dag, het is tenslotte zondag. De kinderen zijn nog moe van gisteren denk ik en komen pas tegen half 10 uit bed.
We gaan ontbijten en verdwijnen daarna weer naar het zwembad. Voor Melissa is het van korte duur, zij heeft rond 11 uur hoofdpijn en gaat met een aspirine terug naar bed. Helaas slaat dit na een half uur om in een hevige migraine aanval. Na een paar uurtjes in bed gaat het weer wat beter.
Na de lunch gaan de oudjes nog even lekker in de zon liggen, de jeugd blijft binnen. Aan het eind van de middag gaan we nog wat boodschappen halen voor het eten van vandaag en morgen. Ilja en Danny gaan morgen een dagje vissen op zee en moeten om half 6 al weg en dan zijn wij vrouwen de hele dag autoloos.
Na het eten vast even wat spullen bij elkaar zetten voor morgen en dan gaat iedereen vroeg naar bed.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 16 Davenport & Downtown Disney
Zo vannacht weer geslapen zonder piepje, weer lekker uitgerust. Na een goed ontbijt pakken we onze handdoeken en gaan weer lekker aan het zwembad liggen.
Rond 13.00 uur gaan we lunchen en daarna settelen de mannen zich achter de laptop om naar de wedstrijd Ajax-AZ te gaan kijken. Gelukkig wint Ajax, dat is beter voor het humeur.
Als de wedstrijd is afgelopen, pakken we de auto en rijden naar Downtown Disney. Dit is zo’n 20 minuten bij ons vandaan, dus dat is prima te doen. Onderweg regent het, maar bij aankomst is het droog.
De parkeerterreinen zijn overvol, maar we vinden vrijwel direct een plekje dichtbij. Het ziet er leuk uit, is er enorm druk en het is een aaneenschakeling van restaurants en winkeltjes.
We bekijken een aantal winkeltjes en verbazen ons over wat er hier aan geld wordt omgezet, wat nou crisis. De kinderen kunnen in de Disney winkel zich laten opmaken en hun haar laten doen als een prinses, kost 65 dollar, echt belachelijk, en het zit er helemaal vol.
Er zit ook een lego winkel, hier hebben ze echt hele mooie creaties gemaakt.
Na anderhalf uur hebben we het wel bekeken, zijn we blij dat we niet naar een van de parken gaan, vanwege de drukte en de warmte, en rijden we een stukje verder om bij de Cheesecake Factory te gaan eten.
Hier aangekomen is de wachttijd voor het eten ongeveer 70 minuten. We krijgen een pieper mee en kunnen gewoon rondlopen in het winkelcentrum.
Na het eten rijden we weer naar huis, waar we om 22.30 uur aankomen.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 15 Davenport
Pffff, wat een nacht. Rond 2 uur worden we wakker van een irritante piep, eerst even luisteren en dan is het duidelijk. Het is 1 van de rookmelders in het huis, waar de batterij bijna van leeg is. We gaan op onderzoek uit en belanden op de slaapkamer van Melissa, welke inmiddels ook wakker is. De rookmelder zit zo hoog dat we er niet bij kunnen en we nemen Melissa mee naar beneden bij ons in bed en doen haar deur dicht. Het gepiep gaat gewoon door en wel iedere 30 seconden, om gek van te worden. Uiteindelijk vallen we in slaap, maar zijn moe als we opstaan. Alleen Danny heeft nergens last van, hij is overal doorheen geslapen. Om 9 uur even het agency bellen, zodat het opgelost kan worden, want nog zo’n nacht is niet oke.
Van Joost klachten ontvangen dat er de afgelopen 3 dagen geen foto’s zijn geplaatst, dus bij deze zullen we dat meteen goedmaken (zelfs een filmpje erbij!).
Tony de weerman heeft woord gehouden en het is vandaag lekker zonnig en warm. Na het ontbijt gaan we dan ook heerlijk aan het zwembad liggen.
Na koffietijd komt ook de Go-Pro buiten spelen. Klik hier om het filmpje te bekijken
Rond 13.00 uur gaan we lunchen en daarna gaan we weer terug naar het zwembad. Ondertussen maakt Ilja nog even een foto van de voorkant van het huis, met op de oprit onze auto. Wel behelpen hoor, zo’n kleintje. Ook nog even 2 foto’s van een kijkje in de straat, links en rechts.
Tegen het eind van de middag komt de man voor de rookmelder, dus dat is ook weer opgelost. Rond 18.00 uur gaan we eten en daarna kan er nog even een spel gespeeld worden in de “man-cave". Deze is gebouwd in de garage van het huis.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 14 Davenport
Terwijl in Nederland de 39e hittegolf een feit is, ontwaken wij hier met regen. We doen lekker rustig aan, ontbijten laat en als we klaar zijn, zijn de poolguys gearriveerd voor het wekelijkse onderhoud. Het is inmiddels droog geworden, maar helaas kunnen we nu de eerste anderhalf uur niet in het water, omdat er spul in het water wordt gedaan. Beetje jammer.
We rijden even naar de supermarkt en als we terug zijn is het bijna lunchtijd.
Na het eten is het nog steeds bewolkt, maar de tempertuur is aangenaam genoeg om lekker buiten aan het zwembad te liggen. We vermaken ons prima en voor we het weten is het al bijna 6 uur.
We halen chinees en doen lekker rustig aan, beetje tv kijken, spelletje spelen en luisteren naar de weersvoorspelling van morgen. Volgens de lokale weerman Tony trekt de bewolking vannacht weg en keert de zon morgen weer terug.
knemeijeropreis · 11 years
Dag 13 Davenport
Ook vandaag begint weer lekker zonnig, dus na het ontbijt gaan we weer lekker aan het zwembad liggen.
Rond 10.30 uur begint het een beetje te regenen, dus lassen we een koffie/theepauze in. Het blijft bij een paar druppels, dus we kunnen al snel weer in de zon liggen.
Als we zitten de lunchen, regent het ineens een stuk harder en is het helemaal bewolkt. Als we klaar zijn met eten, gaan we even naar de winkel.
Als we tegen het eind van de middag terug zijn, is het weer helemaal opgeklaart en trekt iedereen zijn zwemkleding weer aan. Nog lekker even anderhalf uur liggen en dan is het weer tijd om te eten.