Tumgik
Even the darkest night will end and the sun will rise again.
Victor Hugo (via thoughtkick)
811 notes · View notes
What anxiety looks like in the bedroom
“They don’t find me attractive, I know it!”
“I can’t fully let go and explore my desires - I have to filter this, they’d judge me.”
“My needs don’t matter - I should just focus on what they want.”
“I don’t even feel comfortable being naked alone, let alone with someone else...”
“I wonder if I’ve satisfied them enough? I don’t think so...”
“I doubt I’m as good as the previous partners they’ve been with.”
“I hope they’re not so unfulfilled that they leave me...”
Anxiety can present in many ways, please understand this.
@realdepressionproject on IG
3 notes · View notes
11.02.2022
Sono stanca. Stanca di sentirmi sempre inferiore, sempre un passo indietro rispetto agli altri. Stanca di essere stanca, di avere la smania di fare ma di ritrovarmi infine a non fare niente perché semplicemente non ne ho le forze. Faccio troppa fatica ad alzarmi dal letto la mattina, e so che non si tratta di avere sonno, ma di non voler affrontare le giornate piene di pensieri angoscianti che tacciono solo quando dormo, e nemmeno poi così tanto in realtà. Mi riduco sempre all’ultimo, a volte addirittura mi dimentico di fare le cose, ma non perché la mia vita sia così piena di impegni da non rendermi in grado di riuscire a fare tutto, anzi, si può dire che io non faccia niente dalla mattina alla sera rispetto a tante altre persone. E’ la mia testa ad essere piena, mi sento arrivata a saturazione, ma non riesco a trovare il modo per svuotarmi e ricominciare ad essere produttiva. Sono in questo loop da troppo tempo, talmente tanto che ne ho perso la concezione. Ho chiesto aiuto parlandone con un paio di amici, ma credo di averlo fatto troppo tardi; l’aiuto che mi serve ora è di un altro tipo, di un tipo che mi terrorizza perché so che una volta intrapreso un percorso del genere non si torna più indietro, dovrò affrontare quei pensieri del cazzo uno ad uno e provare ad uscirne vincitrice. E ho paura di non riuscirci, di farmi invece sopraffare, perché sono esausta.
3 notes · View notes
My personality confuses people. I enjoy being alone a lot, but I'm also outgoing and social. Sometimes I'm quiet, sometimes I'm loud. Sometimes I have nothing to say and sometimes I'm outspoken. I read the energy and adjust.
Can you relate?
2 notes · View notes
Se ti parlo di ciò che ho passato e dei miei traumi, non è per sentirmi dire "mi dispiace"; è perché mi aspetto che tu capisca perché ora mi comporto così.
0 notes
Ways to deal with family during the holidays:
think about your boundaries, how long you'll stay, what you're willing to talk about etc.
think about how you'll deal with stress. deep breathing, bring a book, tapping, chew gum etc.
avoid controversial topics and minimize alcohol consumption if you drink
plan something relaxing or fun for afterwards to look forward to if things get stressful
try not to take things personally. your life & choices is your business - people judging you is their problem
vent to a friend or your journal afterwards
if there is conflict, don't give in and try to change subject or excuse yourself
consider not going if it feels too bad. you don't owe abusive or toxic family your time
try to see yourself as an objective observer
@crazyheadcomics on IG
1 note · View note
Non esiste nessuno più difficile di chi sa stare solo. Ha imparato a fare la cosa che fa più paura al mondo. Quindi non sarà mai disposto a barattare la sua solitudine con rapporti di circostanza, né con persone che cercano compagnia solo perché hanno paura del vuoto.
8 notes · View notes
hurting people back will not heal your pain.
0 notes
Can we please stop associating being a good person with how much are you willing to suffer in silence for other people? You can be a kind person and still say "no, I don't have the time/energy to help you with that." You can be a kind person and still say "this makes me uncomfortable, please stop." You can be a kind person and still say "I disagree and here's why." You can be kind and still say "I'm not okay with this." Being kind is about treating people with kindness and respect, not about being the human equivalent of a doormat!
1 note · View note
Una bottiglietta d’acqua al supermercato costa 15 centesimi. Al bar, la stessa bottiglietta costa 1 euro. Se la prendiamo al ristorante o in un albergo, può arrivare a costare fino a 3 euro. Se invece siamo in aeroporto, può costare fino a 5 euro. La bottiglietta è la stessa, la marca anche, l’unica cosa che cambia è il luogo. Ogni luogo dà un valore diverso allo stesso prodotto. Quando ti senti una nullità, quando pensi di non valere niente e quando tutto ciò che hai intorno tende a sminuirti, cambia luogo. Non fermarti dove sei. Abbi il coraggio di cambiare e andare in un posto dove vieni considerato per ciò che realmente sei, di circondarti di persone che riconoscono esattamente quanto vali.
4 notes · View notes
5 signs you need to take a mental health day
1. You’re impatient and easily irritated
When our stress levels are high, our temper can get incredibly short. If you have been getting angry and don’t even know why, it might be worth taking a mental health day.
2. Focusing is a struggle for you
If it feels like your brain can’t keep track of anything, you may need to take a day off to recharge your mental health and reset your brain.
3. You’re not enjoying anything you do
If you’re having a hard time finding joy in anything (even the things that used to bring joy), it may be a sign that you’re getting close to a burnout stage.
4. You keep getting sick
Physical and mental health are strongly linked. If you find yourself getting recurrent colds or other physical ailments, it may be a signal that your body and mind need to slow down and recharge.
5. You’re exhausted but you can’t sleep
When you’re constantly facing high levels of stress, your hormones can leave your body completely confused, keeping you awake at night and exhausted during the day.
0 notes
I am finding my way back to myself again. slowly, patiently, intricately. I am finding roads in between my heart and my mind that connect. I am finding melodies that taste good on my soul. I stray and i take detours occasionally, but I am finding my way back to myself again.
Unknown (via thehopefulquotes)
3K notes · View notes
Con Alice, poi, non ci siamo più sentiti. A parte una volta, che è sbucata dal nulla, senza preavviso, come suo solito. - Ciao, - mi ha scritto. - Come stai?- Io ci ho pensato un attimo, poi mi sono messo lì a digitare, per rispondere qualcosa. - No, scusa, - mi ha interrotto subito lei. - Non ti ho scritto per questo. Volevo solo dirti che sto tornando dalla Sicilia. Me la sono girata tutta in macchina. Fino a quel punto in cui la terra finisce e comincia il mare. - Quando stavo con Alice non riuscivamo ad essere felici per davvero, a pieno, ci mancava sempre qualcosa. Non c’era un vero motivo, o se c’era non lo capivamo; soffrivamo per qualcosa, senza riuscire a venirne a capo. - Come dev’essere questa felicità?- chiedeva delle volte Alice, prima di crollare. - Mi pareva di essere felice e invece non lo ero per niente! - Quando questa sofferenza diventava troppo forte, che per curarla non bastava più neanche fare l’amore, lei se ne usciva con la storia della Sicilia; si ingoiava le lacrime che non piangeva, raggomitolata tutta intorno alle ginocchia, e insisteva che dovevamo prendere la macchina, andare in Sicilia, per girarla tutta quanta, fino al punto in cui la terra finiva e cominciava il mare.  Forse a quei tempi la Sicilia le sembrava lontana abbastanza per riuscire a fuggire da tutto; anche da noi. L’unica cosa vera della vita è che per ogni cosa c’è un prima e c’è un dopo; e il dopo non è mai uguale al prima. Però ci sono dei percorsi, che si cominciano insieme a certe persone e che - anche se non ce ne rendiamo conto, anche se sembra tutto finito, sbiadito, distante - continuiamo lo stesso a percorrere insieme; anche dopo, anche da soli. Io ad Alice avrei voluto scrivere che le voglio bene; che delle volte la penso, anche se non glielo dico mai; che in quel pertugio di paura, che teniamo nascosto, che ogni giorno si fa più profondo e faticoso, in quell’eterna lotta, che abbiamo provato a combattere insieme tanto tempo fa; in ogni sconfitta o vittoria, ci sono anch’io. Alla fine, invece, le ho scritto solo: - Sei felice? - e Alice m’ha risposto subito:  - Credo di sì. -
@leonardoaccattoli on IG
6 notes · View notes
I can’t promise to solve all your problems but I can promise that you won’t have to face them alone.
Unknown (via thoughtkick)
671 notes · View notes
Feelings to remember:
Going into a warm room right after being in the cold.
New book smell or walking into a book shop and getting that smell as you step inside.
Having someone brush or play with your hair.
Hugs that last little bit longer.
Writing with a brand new pen.
Talking to someone and then looking at the clock, not realizing where the time has gone.
First proper snowfall in the winter.
That very first firework going off in the year and feeling it in your chest.
Trying so hard to stop yourself from laughing at something.
Seeing springtime in full bloom, especially those cherry blossoms.
Getting goosebumps from that one song that you haven’t heard in forever but love - same with childhood movies.
Having your favorite meal after not having anything to eat for a long while.
The feeling of when you can see the delivery truck for that parcel you’ve been waiting forever to get ahold of.
Meeting up with a friend that you’ve missed and haven’t seen for a long while.
Coming back home from a long day and slipping into your lazy and most comfortable clothing to wear.
Having that one song play that reminds you of a good time you’ve had with someone, even when you may not know them now it still makes you smile like a goof.
Days where you feel like you’ve been super productive and gotten everything you wanted to achieve that day finished.
That freshness you feel just after you get out the shower.
Completing the end of a video game.
When your pet curls up beside you and places a paw on you so they’ll know if/when you move.
- @thegoodquote on IG
1 note · View note
“You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you’ll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present.”
— John Green, Looking for Alaska
5K notes · View notes
cosa si fa quando si ama una persona e si sa che con noi non sarà mai davvero felice?
1 note · View note